Budując stronę coraz większą uwagę należy zwracać na UX (User Experience - doświadczenie użytkownika). Jest to zagadnienie, którego nie można pomijać. To jakie wrażenia odczuje użytkownik podczas korzystania z Twojej strony, może zdecydować o tym czy spędzi na niej więcej czasu i czy skorzysta z niej ponownie. Najważniejszymi aspektami jakim należy się przyjrzeć są tzw. heurystyki Nielsena:
- Użytkownik musi wiedzieć w jakim miejscu na stronie się znajduje.
- Komunikacja na stronie powinna być znana użytkownikowi.
- Umożliwienie cofnięcia zmian.
- Spójność komunikatów pojawiających się na stronie.
- Zabezpieczenie przed wystąpieniem błędów.
- Łatwy dostęp do najważniejszych miejsc (strona główna, koszyk itp.).
- Łatwa nawigacja i możliwość wyszukiwania.
- Strona powinna zawierać tylko niezbędne elementy.
- Jasne komunikaty w przypadku problemów z funkcjonalnością.
- Zapewnienie pomocy i dokumentacji.